Охременко Ірина Андріївна,

методист комунальної установи

«Цюрупинський районний методичний

кабінет» Цюрупинської районної ради

Інноваційні аспекти організації методичного супроводу розвитку здоров’язберігаючих компетентностей вчителя

/Files/images/IMG_0032.jpg

Соціально-оздоровча функція освіти актуалізує проблему формування здоров’язберігаючих компетентностей учасників навчально-виховного процесу.

З метою забезпечення ефективності розвитку регіональної системи здоров’язбережувальної освіти та підвищення якості надання освітніх послуг в навчальних закладах району активно розвивається інноваційна діяльність педагогів щодо створення компетентнісно-орієнтованого здорового освітнього простору, основу якого складають районні ресурсні центри та інноваційні майданчики.

Контекстний аналіз положення про районний ресурсний центр здоров’язберігаючих технологій, які функціонують на базі Цюрупинської спеціалізованої школи І-ІІІ ст.. №2 та Брилівської ЗОШ І-ІІІ ст., дозволяє виявити основні види його діяльності: дослідницька, експертна, освітня, накопичення і перерозподіл ресурсів та інформації.(Додаток 1, 2).

З метою підвищення ефективності інтегрування компоненту здоров’я у навчально-виховний процес, на базі ресурсного Центру створено інноваційні майданчики з реалізації районного педагогічного проекту «Організація системи валеологічної просвіти в навчальному закладі».

На нашу думку, системна організація неперервного навчання, дозволить створити реальні умови формування здоров’язберігаючих компетентностей педагогів, дітей та батьків.

Розроблена нами модель неперервної валеологічної освіти представляє собою взаємозв'язок трьох підсистем, які, взаємодоповнюють одне одного спрямована на формування в учасників навчально-виховного процесу системи цінностей, ставлень, умінь і навичок, сприятливих для духовного і фізичного здоров'я.(Додаток 4).

В рамках реалізації проекту створюється модель валеологічного супроводу особистості учня, яка передбачає активізацію ресурсів, спрямованих на самопізнання, самовдосконалення і самооздоровлення, творчий, психофізичний і духовний розвиток. [Додаток 5].

З метою здійснення оперативного прямого та зворотнього зв'язку в управлінні здоров’язбережувальним навчальним процесом у школах, які проводять дослідницьку роботу з реалізації даного проекту, з'явилася нова структура в системі управління - медико-психолого-валеологічна служба [координаційна рада із здоров’язереження].

Діяльність такої структури забезпечує моніторинг і корекцію здоров'я вчителя і учня, здоров’язберігаючий супровід навчально-виховного процесу, проведення оздоровчих, профілактичних заходів, валеолого-психологічне просвітництво дітей та дорослих тощо. Завдання ради - створення єдиної служби з охорони здоров'я учнів.

Таким чином, можна зробити висновок, що процес управління розвитком здоров’язберігаючих компетентностей педагогів в умовах діяльності інноваційних структурних форм методичного супроводу та створеної системи неперервної здоров’язбережувальної освіти спрямований на стабільне функціонування і оптимізацію здорового шкільного середовища та розвиток здоров’язбережувальної діяльності вчителів.

Кiлькiсть переглядiв: 840

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.