Огляд-конкурс "Екологічна стежина" в ДНЗ

В.О.Сухомлинський стверджував, що людина стала людиною, коли почула шепіт листя і пісню коника, дзюрчання весняного струмка і дзвін срібних струмочків у бездомному літньому небі.

Природа своїми барвами та розмаїттям процесів привертає увагу людей змалку, вона є джерелом радісних переживань, збагачує мову, мислення, уяву. Для дітей дошкільного віку вона виступає основним елементом формування позитивного ставлення до довкілля.

Один з найважливіших компонентів екологічного розвиваючого середовища в дитячому садку - екологічна стежина, яка дозволяє малюку наочно ознайомитися з різноманітними процесами, що відбуваються в природі, вивчити живі об'єкти в їх природному оточенні, отримати навички найпростіших екологічних досліджень, визначити на елементарному рівні місцеві екологічні проблеми та по-своєму вирішити їх. Екологічна стежина - це спеціально розроблений і обладнаний маршрут в природу.

Роль екологічної стежини у формуванні екологічної культури дітей дошкільного віку неоціненна. Адже знання, які діти отримують на стежині, тісно пов’язані з програмовим матеріалом, допомагають поглиблювати знання, отримані на занятті. Головним є те, що діти оволодівають умінням застосовувати на практиці різноманітні знання у комплексі, усвідомлюючи нерозривну єдність природи, середовища і людини. На екологічній стежині навчання і виховання зливаються у єдиний процес. Дошкільнята засвоюють не лише наукові знання про природне середовище, а також і етичні і правові норми, пов’язані з природокористуванням. Робота малюків на стежині допомагає реалізовувати зв'язок навчання з життям, із працею дорослих, виховує у дітей працелюбність і повагу до праці.

З метою екологічного виховання дошкільнят, вивчення стану еколого-розвивального середовища в ДНЗ району, використання території закладу для організації освітньо-виховної роботи з дітьми у жовтні ц.р. було проведено конкурс-огляд «Екологічна стежина», завдання якого виявити інноваційні підходи до організації екологічного виховання дошкільників, сприяти популяризації та впровадженню кращого досвіду організації та використання екологічної стежини.

Члени журі, до складу якого увійшли вихователі-методисти Лобанова О.М, Канівець Т.В, Баденко І.В, Храпійчук В.С, методист ЦРМК Альохіна С.В, відвідали дитячі садочки району і засвідчили, що методичне забезпечення даного питання відповідає вимогам сьогодення. На особливу увагу заслуговує досвід Великокопанівського і Щасливського ДНЗ, у яких змістовно організовані об’єкти екологічної стежини, що дає змогу дітям, не залишаючи територію дитячого садка, вивчати лікарські та городні рослини, флору саду, лісу, рослинний і тваринний світ. Гарно розподілені зони відпочинку, продумані і оформлені квітники, виготовлені екологічні знаки, які нагадують дітям про те, що не можна топтати квітку, знищувати мурашок. Об’єкти стежини вдало поєднані з природним середовищем.

Колектив Подо-Калинівського ДНЗ вразив членів журі нетрадиційним підходом до організації роботи екологічної стежини. У садочку творчо підійшли до розбиття квітників троянд, лілей, алеї випускників, на високому рівні організована робота з батьками. У закладі впроваджують екологічні .

Журі конкурсу «Екологічна стежина» визначило переможців у трьох номінаціях: «За кращий флористичний склад стежини» Щасливський ДНЗ (завідувач Дідич А.Т.), «За нетрадиційний підхід до організації екологічної освіти дітей» Подо-Калинівський ДНЗ (завідувач Лимаренко Л.А.) і «За змістовне наповнення стежини» Великокопанівський ДНЗ (завідувач Білобородько Л.І.).

Із презентаціями екологічних стежин ДНЗ можна ознайомитися у вкладеннях.

Кiлькiсть переглядiв: 2455

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.