Формуємо економічну свідомість дошкільника за програмою «Афлатот»

Дошкільна освіта є першою ланкою в системі безперервної економічної освіти.Чим раніше ми розпочинаємо економічне виховання та економічну освіту дітей, тим раціональнішими та розумнішими будуть їхні дії та вчинки. Саме тому педагогічний колектив Козачелагерського закладу дошкільної освіти процес формування економічної свідомості дитини почав із упровадження програми соціально-фінансової освіти й виховання «Афлатот» (3–6 років), яка допомагає пояснити дітям основи бюджетування власних коштів, вчить бути ощадливими та приймати виважені рішення.Вирішальна роль у формуванні елементарних економічних знань належить вихователеві. Від його моральних якостей, професійної підготовки залежить, якою сформується особистість майбутнього громадянина. Тому педагогові слід бути у постійному пошуку нових технологій.

З метою поглиблення знань педагогів щодо використання сучасних методів економічного навчання та виховання дітей, формування економічної компетентності дитини, в Козачелегерському ДНЗ проведено семінар-практикум для вихователів з теми «Формування елементарних економічних понять у дітей старшого дошкільного віку». У ході семінару учасники відвідали інтегроване заняття з дітьми старшої групи «Знайди економіку в казці», яке провела вихователь Ільїна О.М. З питанням «Формування економічної компетентності у дітей старшого дошкільного віку» виступила завідувач Чабанова О.М., вихователь Степановська Т.С. представила відеосюжет „Економічна освіта в системі навчання та виховання дошкільників” та презентувала нові підходи до освітньої роботи з дітьми. Вихователь Пошинова І.М. презентувала колегам напрями створення розвивального середовища групи та сюжетно–рольові ігри.На завершення семінару-практикуму завідувач закладу Чабанова О.М. надала методичні рекомендації щодо впровадження в практику роботи з дітьми дошкільного віку програми фінансової освіти дітей від 3-х до 6-ти років «Афлатот».Створюючи систему економічного виховання дошкільників, педагоги переконалися, що обов'язкова умова її успіху — тісна співпраця з батьками. Процес формування економічної свідомості дитини особливо складний і суперечливий, якщо погляди сім`ї та закладу дошкільної освіти щодо цієї проблеми розбіжні. Тому педагоги закладу спрямовують роботу з батьками на формування в дітей первинного економічного досвіду.

Цьому сприяють такі форми: експрес-опитування «Коли дитині давати гроші?», «Поняття про сімейний бюджет», «Система економічних знань у дошкільників», виставка дитячих малюнків «Професії моїх батьків».15 травня 2019 року на базі закладу дошкільної освіти з метою висвітлення результатів впровадження програми «Афлатот » протягом 2016-2019рр. , демонстрації досягнень педагогів у формуванні зачатків соціальної та фінансової грамотності у дошкільнят, проведено підсумкове засідання творчої лабораторії вихователів з теми «Розвиток емоційної сфери дошкільників через реалізацію проекту «Афлатот: фінансова та економічна освіта дітей»».Педагогам закладу вдалося донести до глядачів зміст програми та зацікавити новим героєм Афлатуном, його вчинками, які базуються на моральних якостях кожної особистості. Напрацювання та досвід вихователів Козачелагерського закладу дошкільної освіти привернули увагу педагогів дошкілля Олешківського району до вирішення проблеми соціальної та фінансової освіти дошкільників через впровадження програми «Афлатот», яку успішно апробували.Популяризація позитивного досвіду педагогів Козачелагерського закладу дошкільної освіти , вивчення результатів моніторингу соціально-економічної освіти дошкільників спонукає до подальшої активізації роботи та нових досягнень. Природна активність і цілеспрямованість дітей в бажанні пізнати себе та світ, в якому живуть, підтримка та розуміння з боку дорослих допомогли дошкільнятам Козачелагерського закладу дошкільної освіти легко засвоїти базові фінансові та соціальні поняття, навчитись економії і дбайливому ставленню до матеріальних і нематеріальних ресурсів, пробудили в них впевненість та ініціативність. Таким чином, ми уже сьогодні ростимо активних членів суспільства, переконаних в особистісній значимості кожного та розуміючих те, що надії і мрії збуваються.За результатами роботи творчої групи підготовлені відеофільми, узагальнено практичні матеріали, готується до друку збірка напрацьованих матеріалів.

«Наше завдання — не лише дати дитині певний обсяг економічних знань, а навчити її правильно користуватися ними » - зазначила директор Козачелагерського закладу дошкільної освіти Чабанова О.М. Спільні зусилля педагогічного колективу та батьків спрямовані на те, щоб через економічне виховання розвивати творчий потенціал кожної дитини, адаптувати її до життя в соціумі.»Висловлюємо слова щирої подяки директору К.Лагерського закладу дошкільної освіти Чабановій О.М. та всьому колективу за здійснення апробації програми «Афлатот», формування економічної грамотності у дошкільників, створення відповідного предметно-ігрового середовища в закладі, розширення знань у дітей про життя сучасного суспільства.

Методист ОРМК Альохіна С.В./Files/images/Афлатот 2.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 294

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.