Формуємо економічну свідомість дитини

Виховання дітей можна порівняти із працею садівника, який з любов’ю доглядає за деревами, кущами, квітами. Поливає, підживлює, захищає їх від хвороб, формує правильну крону, прищеплює найкращі сорти, а найголовніше, знає особливості кожної рослинки і має терпіння в очікуванні тих плодів, які можуть вирости на них, адже на все свій час.

Вихователі, як турботливі садівники, огортаючи дітей любов’ю, прагнуть розширити уявлення дітей про життя в сучасному суспільстві. Адже основа майбутньої особистості закладається в ранньому віці. Знання та вміння, набуті в дитинстві, – це коріння. Чим воно міцніше, тим впевненіше почувається людина в житті.

Дошкільна освіта є першою ланкою в системі безперервної економічної освіти.Чим раніше ми розпочинаємо економічне виховання та економічну освіту дітей, тим раціональнішими та розумнішими будуть їхні дії та вчинки. Саме тому педагогічний колектив Козачелагерського ДНЗ процес формування економічної свідомості дитини почав із упровадження програми соціально-фінансової освіти й виховання «Афлатот» (3–6 років), яка допомагає пояснити дітям основи бюджетування власних коштів, вчить бути ощадливими та приймати виважені рішення.

Вирішальна роль у формуванні елементарних економічних знань належить вихователеві. Від його моральних якостей, професійної підготовки залежить, якою сформується особистість майбутнього громадянина. Тому педагогові слід бути у постійному пошуку нових технологій.

З метою поглиблення знань педагогів щодо використання сучасних методів економічного навчання та виховання дітей, формування економічної компетентності дитини, в Козачелегерському ДНЗ проведено семінар-практикум для вихователів з теми «Формування елементарних економічних понять у дітей старшого дошкільного віку». В ході семінару учасники відвідали інтегроване заняття з дітьми старшої групи «Знайди економіку в казці», яке провела вихователь Ільїна О.М. З питанням «Формування економічної компетентності у дітей старшого дошкільного віку» виступила завідувач ДНЗ Чабанова О.М., вихователь Степановська Т.С. представила відеосюжет „Економічна освіта в системі навчання та виховання дошкільників” та презентувала нові підходи до освітньої роботи з дітьми. Вихователі Котеленець О.С. і Пошинова І.М. презентували колегам напрями створення розвивального середовища групи та сюжетно–рольові ігри.

На завершення семінару-практикуму завідувач ДНЗ Чабанова О.М. надала методичні рекомендації щодо впровадження в практику роботи з дітьми дошкільного віку програми фінансової освіти дітей від 3-х до 6-ти років «Афлатот».

Створюючи систему економічного виховання дошкільників, переконалися, що обов'язкова умова її успіху — тісна співпраця з батьками. Процес формування економічної свідомості дитини особливо складний і суперечливий, якщо погляди сім`ї та ДНЗ щодо цієї проблеми розбіжні. Тому педагоги нашого закладу спрямовують роботу з батьками на формування в дітей первинного економічного досвіду.

Цьому сприяють такі форми: експрес-опитування «Коли дитині давати гроші?», «Поняття про сімейний бюджет», «Система економічних знань у дошкільників», виставка дитячих малюнків «Професії моїх батьків».

Наше завдання — не лише дати дитині певний обсяг економічних знань, а навчити її правильно користуватися ними. Спільні зусилля педагогічного колективу та батьків спрямовані на те, щоб через економічне виховання розвивати творчий потенціал кожної дитини, адаптувати її до життя в соціумі.

Завідувач Козачелагерського ДНЗ О.М.Чабанова

/Files/images/Коз ДНЗ 1.png/Files/images/Коз ДНЗ.png

Кiлькiсть переглядiв: 1480

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.